EHBO

Hockey EHBO - handig voor trainers, coaches en aanvoerders

Hockey is leuk en gezond! Maar soms ontstaat er toch een sportblessure.
Vaak kunnen blessures worden voorkomen door eenvoudige maatregelen.
In de bijlage worden de meest elementaire en eenvoudige eerste hulp bij hockeyblessures beschreven.
Voor achttien onderwerpen wordt stapsgewijs uitgelegd wat je moet doen om erger te voorkomen.

Het is een goed hulpmiddel om in geval van nood, snelle en verantwoorde eerste hulp bij sportblessures te verlenen.

De EHBO klapper is op wedstrijddagen te vinden bij de WEDSTRIJDTAFEL en alleen in geval van nood te gebruiken.

Bijlage: EHBO-KLAPPER Terriers.pdf

Weet u wat dit logo betekent en waar het hangt?

Juist!     hier hangt een AED apparaat.

AED staat voor automatische externe defibrillator en is een draagbaar toestel dat wordt gebruikt voor het reanimeren van een persoon met een circulatiestilstand. De AED dient op een geautomatiseerde manier een elektrische schok toe met als doel een gestoord hartritme te stoppen. Dan krijgt de sinusknoop de kans de controle over het hartritme terug te krijgen, waardoor het hart weer in een normaal ritme gaat kloppen.

Dit logo hangt beneden op de deur rechts van de trap. In het materiaal hok bevind zich de AED.

Lees nu de bijlage om te weten hoe om te gaan bij een acute hartstilstand. Bij de volgende symptomen:

• slachtoffer is bewusteloos
  • geen spontane ademhaling

• geen pols

is dit van belang.

In het onderstaande filmpje (open de link) en de bijlage vind u nogmaals de instructie hoe deze AED wordt gebruikt.

Bijlage: AED Handleiding Terriers.pdf