Nieuwe commissie Sportiviteit & Respect: hoe gaan wij met elkaar om op de club?

Welke normen en waarden gelden er bij Terriers? Wat verwachten wij van ouders en coaches? En hoe gaan wij met elkaar om op het veld en op de club? Dat zijn tegenwoordig een steeds belangrijker wordende vragen.

Pestgedrag onder spelers, coaches die zich misdragen, ouders die mondiger worden en respect naar de scheidsrechter is er al helemaal niet meer. Dit ‘gedrag’ zien we bijna elk weekend op diverse hockeyclubs, zo ook bij Terriers. En dat is nu precies wat we als Terriers niet willen. Wij hebben bepaalde normen en waarden en tonen sportiviteit en respect.

Het begint met respect voor tegenstanders, scheidsrechters en medespelers.

Het is de erkenning van elkaars inzet en vaardigheden, ongeacht het eindresultaat. Naast respect hebben wij normen en waarden waar we ons aan houden en waarborgen we een veilige sportomgeving zodat iedereen met plezier kan sporten.

Maar wat zijn dan die normen en waarden? Hoe waarborgen we die veilige sportomgeving? Wat verwachten wij van een coach of ouders? Hoe ga je als team met elkaar om en wat is een 'team'? Wat verstaan we onder respect naar elkaar? Hoe gaan we met elkaar om? Allemaal goede vragen.

Om die reden hebben we een nieuwe commissie opgericht; Sportiviteit & Respect. Iris Degenaar, Michiel Aubertijn en Hans Peter van der Horst, allen veel ervaring met hockey, training geven, coachen en zelf ouders van hockeyende kinderen, gaan zich hiermee bezig houden.