Van de voorzitter: eindelijk mooi weer en dus een prachtig weekend

Het was een prachtig weekend dankzij het mooie weer en leuke hockeywedstrijden. Zo’n weekend begint al op de zaterdagochtend met de jongste jeugd, waar onze toekomstige talenten plezier maken op het veld. Daarna komen naar mate de dag vordert steeds wat oudere jeugdteams het veld op, waarbij alle velden vol zijn. Elke week weer een hele puzzel om alle jeugdteams goed in te delen. Dat doet onze huidige wedstrijdsecretaris Stijn van Kampen (met ondersteuning van Caroline van Nieuwburg) elke week maar weer.

Zonder wedstrijdsecretaris geen wedstrijden

En dat is belangrijk want zonder wedstrijdsecretaris worden er geen wedstrijd ingedeeld en kan er dus ook niet gespeeld worden. Na dit seizoen stopt Stijn en we zoeken 1, 2 a 3 nieuwe vrijwilligers die dit op zich willen nemen voor de wedstrijdindelingen op zaterdag. Meld je aan zodat de jeugd op zaterdag kan blijven spelen ([email protected])

Goed gedrag en dus complimenten

Na een prachtige zaterdag was het zondag ook weer mooi weer met mooie wedstrijden van de (jong) senioren- en veteranenteams, met daarna een spetterend feest. Na zo’n feest trekt vaak een groot gedeelte nog Heiloo in, naar Café de Wit en dit keer hebben we als Terriers een groot compliment gekregen van Café de Wit over dat de gezelligheid daar ook nog door ging (en dat is wel eens anders geweest). Kortom, een prachtig weekend.

Nieuwe leden nodig; help met werving

Laat dit weekend een voorbode zijn voor de komende weken. En wellicht hebben dit soort weekenden een aantrekkende werking en krijgen we nog wat nieuwe leden, want dat is wel nodig. Het ledenaantal loopt hard terug helaas en niet alleen is met meer leden het extra gezellig, maar meer leden zorgen ook voor een positief resultaat op onze begroting waardoor we alles nog kunnen blijven doen wat we nu doen.

Dus trek je vriendje of vriendinnetje een keertje mee, vraag je buurman of buurvrouw en haal familie en vrienden over om bij onze gezellige club te komen. Voor elk niveau en voor ieder wat wils kunnen we bieden. Probeer het gewoon een keertje en train mee.

Flexhockey

Wat dat betreft zijn we ook aan het kijken naar nieuwe mogelijkheden, zoals bv. flexhockey om in te kunnen voeren. Flexhockey is dat je per keer mee kan doen tegen een vergoeding, dus eigenlijk intekenen als het jou uitkomt. Liefst hebben we iedereen natuurlijk gewoon als lid, maar stel dat iemand 2 a 3 keer per jaar mee wil doen, dan is flexhockey wellicht een uitkomst. Hoe dit precies werkt zijn we aan het uitzoeken, maar het biedt kansen.

Vrijwilligers aan de slag

Ook leuk om te melden is dat er weer nieuwe vrijwilligers aan de slag gegaan zijn. Zo hebben o.a. Michiel Aubertijn en Michiel van der Horst het project "fitness-hok” op zich genomen om de zeecontainer samen met vele anderen om te vormen tot fitnessruimte die straks voor alle leden beschikbaar is. Ook aan hockeykant, Hockey Technische Zaken, is er extra ondersteuning in de vorm van Hessel die daar aansluit en er is een clubje enthousiastelingen die zich bezig gaat houden met het gehele vrijwilligersbeleid. 1estap is alle openstaande vrijwilligersvacatures goed te communiceren en als het goed is ontvangt iedereen binnenkort dit overzicht.

Pestgedrag - vertrouwenspersoon

Laatste punt is iets minder rooskleurig namelijk pestgedrag. We ontvangen helaas steeds vaker berichten over pestgedrag in zowel jeugd- als seniorenteams. Dit is natuurlijk niet de bedoeling, want we spelen hockey toch met z’n allen voor het plezier. Belangrijk is om binnen het team hier over te spreken of het te melden aan je coach. En uiteraard kan je altijd bij onze 2 vertrouwenspersonen, Marleen en Albert, terecht. Op de website staat goed vermeld waar de vertrouwenspersonen voor zijn en hoe je ze kan bereiken.

Het zonnetje is nu even achter de wolken, maar ik heb er alle vertrouwen in dat aankomend weekend het weer zo’n prachtig weekend gaat worden. Geniet ervan en tot langs de lijn.

Michiel Ullers, voorzitter