Samen Sterk - vacatures met hockeyervaring

VACATURES MET HOCKEYERVARING

Mocht je vragen hebben over een vacature of wil je samen met iemand uit de werkgroep ‘vrijwilligers’ zoeken naar een passende (deel)taak, schroom dan niet om contact op te nemen. We helpen je graag!

Mail naar [email protected] , we komen graag met je in contact

ARBITRAGE

Praktijkbegeleiders voor jeugd-scheidsrechters (meerder personen met fluitkaart)

Wekelijks fluiten jeugd scheidsrechters (O18 en O16) wedstijden van de jeugd (O12/O14). Dit is veelal spannend voor de jeugdscheidsrechters en ze voelen zich vaak onzeker in hun kunnen / tov coaches / supporters. Ondersteun jij hen op het veld? Stel hen op hun gemak, geef hen feedback in de pauze, coach hen in beslissingen die ze nemen en bespreek na de wedstijd kort wat goed ging en beter kan. Zo bouw je aan zelfstandige en zelfverzekerde fluiters voor de toekomst!

Wellicht heeft iemand ideeën hoe tijdens de wedstrijd met de scheidsrechters het beste gecommuniceerd kan worden.

-          Ervaring met fluiten (in bezit van fluitkaart) wordt aanbevolen

-          feedback geven aan jeugdleden

-          enige hockeyervaring is fijn maar niet noodzakelijk

-          belangrijkste is begrip en inbreng van sportiviteit / respect

Tijdsbesteding:

-          aantal wedstrijden naar eigen inzicht / planning

-          wedstrijd op zaterdag bij de Terriërs

-          Mogelijkheid om wedstrijd in te plannen wanneer bijvoorbeeld je eigen O12 / O14-kind speelt

Praktijkbegeleiders CS+ (2 of meer pers.)

Ben jij in het bezit van CS+ en vind je het leuk om anderen hierin te begeleiden? Wordt dan coach van CS+ kandidaten! CS+ kandidaten worden opgeleid door de KNHB en kunnen ad interim ook Bondsscheidsrechters zijn.

De opleiding tot Praktijkbegeleider CS+ wordt verzorgd door de KNHB, en bestaat uit een online cursus + 1 workshop o.l.v. een Leercoach Arbitrage KNHB.

·                In het bezit van Clubscheidsrechterskaart

·                Enthousiasme voor arbitrage

Tijdsbesteding:

·                2 Zaterdagen en/of Zondagen per maand  coachen ("beoordelen") langs de lijn van wedstrijden gefloten door CS+ scheidsrechters

·                Enkele keren per jaar intake- en afrondingsgesprekken met CS+'ers

·                1 à 2x per jaar opfrisavonden volgen gegeven door de KNHB

·                Hoe meer Praktijkbegeleiders CS+ des te minder tijd het kost.

Voorzitter scheidsrechterscommissie

Als voorzitter ben jij het aanspreekpunt namens de scheidsrechterscommissie en draag je zorg dat de commissieleden hun taken goed kunnen uitvoeren.

·                Communicatief ingesteld

·                Contact onderhouden met bestuur, andere commissies binnen de club, en arbitragecommissies van clubs in de buurt.

·                Contact onderhouden met TeamFluit van de KNHB via de Ambassadeur Verenigingsarbitrage KNHB

·                Enkele uren per week

TRAINING EN COACHING

Begeleiden & opleiden van trainers (meerdere personen)

In samenwerking met HTZ ga jij actief aan de slag met trainers om hen te laten groeien in hun functie! Veelal zijn het jonge onervaren trainers die in het diepe worden gegooid met een jeugdteam of puppy/O7.

Lijkt het jou leuk om startende trainers te begeleiden hoe ze kinderen actief aan het hockeyen houden, wat ze kunnen doen als een kind lastig gedrag vertoont, hoe doorbreek je negatieve spiraal tijdens een training en wat communiceer je met ouders die hun mening met hen delen.

Mogelijkheden:

Ø  Organiseer een bijeenkomst om hen te laten groeien

Ø  Wees een paar keer aanwezig op een vast trainingstijdstip om trainers in de praktijk te coachen

-          Didactisch

-          Enthousiasmerend

-          Kennis van hockeytraining

Tijdsbesteding:

-          Naar eigen inzicht (dit kan korte serie zijn tijdens trainingen, of bijvoorbeeld het organiseren van een avond/ opleiding)

Coach ondersteuner

Heb jij een positieve en stimulerende kijk op coachen? Dan is dit iets voor jou! Voor vragen / tips / etc… ben jij het eerste aanspreekpunt voor coaches van JJ-teams. Je voert halverwege het jaar op een avond 10-minutengesprekken met de coaches. Je staat in contact met de JJ-cie en HTZ. Je draagt zorg dat er aan het begin van het seizoen een coachavond wordt georganiseerd, maar kunt dit natuurlijk ook (inhoudelijk) aan iemand uitbesteden. Er zijn voorbeelden / materialen voor de coachavond.

-          Communicatief en positieve coachingsstijl

-          Organiseren

Tijdsbesteding:

-          2 avonden per jaar (coachavond + middag/avond met 10-min gesprekken)

-          1 uur per week

ANDERE GOEDE IDEEEN?
Heb jij ideeën waar we als vereniging verder mee komen?

We horen het graag!
(Maar ook hiervoor geldt… er is mankracht voor nodig!)