Afscheid van een supporter: Willem Gomes

Hij verwierf landelijke bekendheid als de laatste communist van Nederland, was het sociale geweten van de gemeenteraad van Heiloo en speelde als parttime acteur de hoofdrol in een ING-commercial.
Maar voor De Terriërs was hij bovenal een markant en trouw supporter.

Bij de thuis- én -als het even kon- uitwedstrijden van Dames 1 stond hij langs de lijn. Een neutrale toeschouwer was hij niet. Eerder partijdig. En altijd strijdvaardig. Bij een doelpunt blies hij op zijn toeter. Bij tegenslag gaf hij ongezouten zijn mening. In zijn clubliefde was onvoorwaardelijk en gul. Hij vond het prachtig dat zo’n kleine club het opnam tegen de gevestigde grote clubs. Hard werken en teamspirit. Daar hield hij van. En dat mocht dan best beloond worden. Bij de veiling voor het waterveld doneerde hij een kaas die hij zelf voor veel geld terugkocht. En de speelsters van D1 die scoorden, kregen een bosje bloemen. Drie doelpunten betekende: drie boeketten. Elke wedstrijd, vaste prik. Daarbij werd de keepster niet vergeten. Toen duidelijk werd dat Terriërs de play offs gingen spelen, zette hij het hele team in de bloemetjes. Om ze succes te wensen. En toen die play offs, na een geweldige wedstrijd tegen HBS, gewonnen waren, trakteerde hij ze allemaal, inclusief begeleiding, op een etentje.

Willem Gomes.

Zondagmorgen 9 september, op weg naar de uitwedstrijd van Dames 1, werd hij onwel.
Woensdagavond overleed hij op 82-jarige leeftijd aan de gevolgen van een hersenbloeding.
We zullen hem missen.
Nooit meer Willem Gomes. Nooit meer die toeter.
Het wordt stil langs de lijn.