van de voorzitter: het bestuur is compleet, gaat het clubhuis weer open en vakantie

100 dagen geleden startte mijn avontuur als voorzitter, samen met Ingrid als penningmeester en Doortje als secretaris. Olaf (Hockey Zaken) sloot afgelopen maand aan en sinds afgelopen week zijn Cornelis de Wit (Accommodatie) en Sebastiaan van der Leer (Algemene/ Juridische zaken) toe getreden. We zijn dus compleet en we kunnen vooruit naar het nieuwe seizoen.

Nieuwe tijden vragen om nieuwe manieren. Eén daarvan is bijvoorbeeld het online stemmen en een online Algemene Ledenvergadering. Spannend, maar ook dat is gelukt. Afgelopen stemming hebben 175 leden hun stem uitgebracht. Super dat zovelen dit hebben gedaan. Vooral voor de vacature van Accommodatie was het spannend omdat er een 2e kandidaat zich gemeld had, Adriaan Dorenbos. Fijn dat mensen zich willen inzetten voor de club en we gaan het gesprek met Adriaan aan zodat we hem ook aan de club kunnen binden. Laat dit een voorbode zijn, want vrijwilligers hebben we altijd nodig!

Nieuwe wegen worden ook bewandeld door HTZ  m.b.t. hockey. Eerst helemaal niet (lockdown in maart), daarna op afstand en nu wordt het alweer wat vrijer met name voor de jeugd. De 1.5 meter blijft voor iedereen boven de 18 jaar en de verwachting is dat dit nog wel een tijdje zal blijven.

Dit heeft invloed op sport maar vooral op het samenzijn op de club. Hoe doen we dit op het clubhuis? De trainingen? Voorbesprekingen voor de wedstrijden? Nazit? Kortom, nog vele vragen waar we nog niet altijd een antwoord op hebben. Wel is het zo dat we graag z.s.m. het clubhuis weer open willen hebben omdat het samenzijn een belangrijk onderdeel is van sport.

Hoe we dit gaan doen, daar buigen een aantal leden zich nu over maar uiteindelijk zullen we dit met z’n allen moeten doen. Feit is dat we 1.5 meter afstand moeten houden dus het gaat anders worden. Niet meer met z’n allen op elkaar op het balkon, in het clubhuis of in de kleedkamer. Echter, het biedt ook kansen. De nazit kan prima buiten, want het terrein is groot genoeg. Besprekingen kunnen op het veld en als we met z’n allen de nieuwe wegen vinden en afstand houden kan het net zo gezellig zijn als we altijd al gewend waren.

Maar hoe, wat en waar precies zien we na de zomer. Eerst vakantie en zomeractiviteiten. Velen blijven thuis dus gaan we aankomende zomer door met trainen en hockeyactiviteiten zoals bijvoorbeeld het zomer-jeugdkamp van Bovenlander & Bovenlander. Kijk op de website voor meer informatie.

Rest mij alleen nog iedereen een fijne zomer toe te wensen. Geniet van het weer, houd afstand en blijf gezond. We spreken elkaar weer na de zomer!

Michiel Ullers

Voorzitter HV de Terriers