Zaalhockey

Zaalhockey: Aanvulling striktere Corona-regels

In aanvulling op de "Striktere corona-regels voor de sport " willen we de spelers vragen niet voorafgaand aan de afgesproken trainingstijd de zaal te betreden maar buiten de zaal te wachten. Zodat er niet meer dan 30 personen tegelijk in de sporthal zijn.

Striktere corona-regels voor de sport.

De meest actuele informatie op een rij

Check ook de bijlage Protocol sportcentrum de Bloemen.

De door het kabinet opgelegde beperkingen worden per 14 oktober 22.00 uur strikter, dit heeft premier Rutte dinsdagavond jl aangekondigd.

We stellen veiligheid en eigen verantwoordelijkheid voorop. Leidend is hierbij de noodverordening die gepubliceerd is. Daarnaast blijft het landelijk sportprotocol 'Verantwoord Sporten'een belangrijk richtinggevend document. Daarnaast gelden de sport specifieke protocollen die door de sportbonden zijn opgesteld. De gemeente Alkmaar verwacht van alle beheerders van de sportaccommodaties, de sportverenigingen en sportaanbieders dat zij deze protocollen in praktijk brengen én handhaven.

Spelregels voor de sport in het kort

• Boven de 18 jaar mag er gesport worden, individueel of in groepjes van maximaal 4 personen.
    • Dit getal van 4 personen is exclusief trainer.
    • De groepjes van 4 zijn herkenbaar
    • De groepjes sporten zoveel mogelijk in vaste samenstelling
  • Sporters houden altijd 1,5 meter afstand tot elkaar. Is dit niet mogelijk dan wordt er niet gesport.
  • Uitgezonderd van deze regels zijn topsporters (A-status) en kinderen t/m 17 jaar.
  • Jongeren van 13 t/m 17 jaar houden wel 1,5 meter afstand tot 18+.
  • Maximaal 30 personen mogen zich in één zelfstandige binnenruimte bevinden
    • Voor teamsporters geldt; in groepjes met vaste samenstelling trainen, met maximaal 4 personen per groepje. Er mogen meerdere groepjes in één binnenruimte trainen.
    • Let op: dit getal van 30 is inclusief trainer(s).
    • Wanneer in een ruimte zowel sporters vanaf 18 jaar als jeugdigen sporten, dan geldt ook het maximum aantal van 30 personen.
  • Binnen de groepjes én tussen de groepjes houdt men minimaal 1,5 meter afstand.
  • Kleedruimtes en toilet- en douchevoorzieningen zijn gesloten
    • Toilet mag gebruikt worden.
    • Uitgezonderd de kleedkamers bij zwembaden en onderwijsinstellingen
  • Ook de sportkantines zijn gesloten.
  • Er worden geen wedstrijden gespeeld.
    • Onderlinge wedstrijden op de club mogen wel, alléén voor kinderen en jongeren t/m 17 jaar.
  • Publiek is niet toegestaan bij sportactiviteiten.
  • Na afloop van de sportactiviteit verlaten de sporters de sportaccommodatie zo snel mogelijk.
  • Uitzonderingen gelden voor de sporters in instellingen voor topsport en de voetballers van de Eredivisie en eerste Divisie.
  • Voor gebruikers van IJsbaan De Meent geldt dat op dit moment nog overleg wordt gevoerd met de veiligheidsregio, zij ontvangen z.s.m. nadere berichtgeving.

Wat blijft:

• Het blijft belangrijk dat voorschriften van het RIVM worden nageleefd.
  • Daarnaast moet worden voldaan aan de richtlijnen dat u thuisblijft als u ziek of verkouden bent of als iemand uit uw huishouden positief op het corona virus is getest.
  • U dient zich te houden aan de regels uit de noodverordening en de richtlijnen uit de protocollen van NOC*NSF en de door uw aangesloten bond/Nl Actief.

Met vriendelijke groet,

De zaalcommissie