Reanimatiecursus op 1, 9 en 15 nov op Terriers: meld je aan!

Wij organiseren op 1, 9 en 15 nov. voor al onze leden een speciale trainingsavond "reanimatie” (AED en BLS; basic life support).

De training is gratis en speciaal bedoeld om 1ehulp te verlenen bij ongevallen, want veiligheid staat voorop bij HV de Terriers.

In dit kader beschikt de Terriërs over een AED, welke zich bevindt in het trainershok, onder de hoofdtrap. Onlosmakelijk verbonden met het gebruik van een AED is de logistiek en kennis van basale reanimatie technieken (BLS).

Speciaal willen wij hiervoor de trainers uitnodigen en van alle senioren teams in ieder geval 2 afgevaardigden. Om de respons onder de geïnteresseerden te bevorderen hebben we dit jaar 3 avonden in november om uit te kiezen. We zullen met kleine groepjes werken.

De nadruk ligt op organisatie en praktijk. Naast het behandelen van de theorie, wordt het grootste deel van de avond dus besteed aan oefenen. Er zijn speciale reanimatiepoppen aanwezig en een AED. Omdat het (gelukkig) zeer weinig voorkomt dat het reanimeren in de praktijk moet worden gebracht is het belangrijk om elk jaar "op herhaling” te gaan. Daarom organiseren we volgende jaren weer trainingsavonden.

Verder wordt er o.m. geoefend met de noodprocedures, een slachtoffer in de stabiele zijligging brengen en het veilig verplaatsen van een slachtoffer.

Voor alle leden van de Terriërs is het volgen van deze training gratis. Het bestuur betaalt namelijk per deelnemer de kosten van € 40.00.

De trainingen worden gegeven in het clubhuis van de Terriërs op maandag 1 november, dinsdag 9 november en maandag 16 november 2021.

Clubhuis open 19:15. Aanvang 19:30 uur einde c.a. 22:00 uur.

Namens de medische commissie

Gerben van der Meulen

Opgave met vermelding van naam, leeftijd, team/functie graag sturen aan:

De opgaven worden verwerkt volgens de volgorde van binnenkomst