Van de voorzitter: prettige feestdagen, 2021 en op naar 2022

Hierbij wens ik jullie allen prettige feestdagen en een sportief en gezond 2022. En dat gaat het zeker worden, want gelukkig liggen er voor 2022 mooie dingen in het verschiet. Maar uiteraard kijken we eerst even terug op 2021.

Bedankt voor jullie inzet!

Om te beginnen wil ik alle leden, vrijwilligers en anderen die zich hebben ingezet voor HV de Terriers afgelopen jaar enorm bedanken. Geweldig! Naast het zelf hockeyen kan een club niet bestaan zonder inzet van de leden. Een wedstrijd fluiten, bardienst draaien, coachen, trainen of vrijwilligerswerk in een commissie. Zonder jullie inzet kan er niet getraind worden, zijn er geen wedstrijden, geen teamindelingen, geen scheidsrechters, geen barvoorraad, geen onderhoud, etc. Kortom, dank voor jullie inzet.

In 2021 nog nooit zoveel gehockeyd door de jeugd

Dan even kort nog 2021. Wat een jaar. Na een verloren 2020 begon 2021 ook niet zoals we hadden gewild. Geen zaalhockey en geen competitievervolg in het voorjaar van 2021. Gelukkig kon de jeugd wel lekker aan de bak op het veld en er is nog nooit zoveel getraind door de jeugd. Direct vanaf het begin van 2021 stonden alle jeugdteams op het veld en die zijn doorgegaan tot voor kort…en zelfs nu met alle nieuwe maatregelen wordt er nog volop gehockeyd door de jeugd (vroeg in de ochtend en aankomende kerstvakantie via instuiftrainingen). Alleen in de zomer was het iets rustiger op de velden, maar er zijn vele teams die gewoon door gegaan zijn.

Relatief normale 1e helft van het seizoen

Voor de senioren was het begin van 2021 behelpen, maar gelukkig veranderde dit ook gaandeweg het seizoen. In het voorjaar konden ook de senioren het veld op en vanaf augustus tot eind november is er een relatief "normale” 1e helft van de competitie gespeeld voor alle teams. Tuurlijk was het af en toe behelpen met afstand houden, minder toegang tot clubhuis, geen publiek en minder feestjes dan normaal, maar al met al is het toch redelijk gegaan. We zijn inmiddels al snel tevreden met wat wel mag i.p.v. wat allemaal niet mag.

De nieuwe maatregelen kwamen precies op het moment dat de 1ehelft van de competitie erop zat, dus wat dat betreft viel dat mee. Nu is het winterstop en we zien begin maart wel weer als we het veld op gaan. Echter, de maatregelen hebben wel invloed op wat we normaal in de winterstop doen, namelijk zaalhockey. Dat is er nu even niet en dat valt enorm tegen.

Sinterklaas, EHBO, introductieavonden en nog veel meer…..

Niet alleen sportief was het de laatste maanden relatief normaal, maar ook op het gebied van activiteiten. Vele vrijwilligers hebben diverse wegen gevonden om toch activiteiten te organiseren. Jeugdactiviteiten, Sinterklaas, EHBO, scheidsrechters-cursus, voorlichtingsavonden, introducties voor ouders bij Jongste Jeugd, duurzaamheid en nog veel meer. Alles dankzij leden die iets meer willen doen voor de club. Prachtig!

2022

En dan 2022. Nu is het winterstop. Helaas geen zaalhockey, maar we gaan er vanuit dat we in maart weer gewoon het veld op kunnen. Daarnaast liggen er mooie ontwikkelingen in het verschiet. Een nieuw 2e(water?) veld komende zomer, ontwikkelingen op het gebied van een nieuwe sporthal in Heiloo en op korte termijn meer aandacht voor de breedtesport waar meerdere leden n.a.v. de ALV aan mee willen werken. Geweldig, want zo werkt een vereniging en dat kunnen we alleen samen doen.

Kortom, ik kijk al uit naar 2022, maar eerst wens ik namens ons gehele bestuur alle leden de beste wensen voor aankomende feestdagen. Blijf gezond en we zien elkaar weer snel.

Michiel Ullers, voorzitter HV de Terriers