Lichten uit, verwarming laag en kosten besparen. Hoe? Help mee!!

Beste leden,

De verwarming een graadje lager, de lichten uit, korter douche allemaal maatregelen die we thuis vast al hebben genomen vanwege de hoge energiekosten. Ook op de club lopen we hier uiteraard tegen aan, want ook onze hockeyvereniging wordt geconfronteerd met de energiekosten stijgingen. Helaas hebben we als vereniging geen vast contract meer is er (nog) geen regeling voor sportclubs voor wat betreft compensatie.

Groot verbruiker

We hebben het misschien niet zo door, maar als hockeyvereniging zijn we grootverbruiker m.b.t. energie. Heel veel lampen op de velden die bijna alle avonden branden om te kunnen trainen. Een groot clubhuis om te verwarmen en leden die douchen. Al met al gebruiken we t.o.v. van een huishouden van 4 personen bijna 3 keer meer gas en 15 keer meer elektriciteit. Om even een voorbeeld te geven, als we een uur trainen met de veldverlichting aan, zijn de kosten ca. 12 euro. Om het clubhuis een middag/avond op 19 graden te krijgen zijn de kosten ca. 95 euro. Het gaat dus enorm hard met deze uitgaven!

Help mee

We hebben in de jaarbegroting het budget voor energie fundamenteel verhoogd. Dit omdat we natuurlijk willen blijven hockeyen!
Alleen naar jullie allen de volgende oproep om de kosten te minimaliseren:

-Heb je training gegeven en staat er niemand meer op het veld, direct de veldverlichting uit zetten. (met Led is dat geen probleem)

-Houd deuren dicht van het clubhuis en de kleedkamers.

-Trek een dikke trui aan want in het clubhuis staat de verwarming minimaal aan.

-Douche zo kort mogelijk. (douchen kan weer vanaf begin maart tot die tijd alleen koud water)

-Zet alle lichten uit als er niemand meer is in het clubhuis, ook tijdens trainingsdagen.

Als we het samen doen besparen we maximaal en kan iedereen lekker blijven hockeyen!

Alvast dank,

Namens het bestuur.