Zaalhockey

Start zaalcompetitie seizoen 2023/2024!

Beste zaalhockeyers,

Vanaf 9 december (Topklasse 2 december!) begint de zaalcompetitie weer!

Iedereen is al weer druk aan het trainen in de zaal en het is goed om voor de competitie weer op de hoogte te zijn van de regels in de zaal. Daarom bijgevoegd een (deel van de) presentatie van KNHB waarin de nodige informatie staat.

Op de website van De Terriërs onder het kopje HOCKEY en dan ZAALHOCKEY is nog meer informatie te vinden.

Een paar belangrijke aandachtspunten nog even op een rijtje:
  1. ARBITRAGE TOP – helaas GEEN bondsarbitrage voor de top van MO14
  2. ARBITRAGE ALGEMEEN – elk team levert in Noord-Holland een scheidsrechter!!!!  Dus je fluit met iemand van de tegenpartij samen de wedstrijd. Dit is gelijk aan vorig jaar voor zowel senioren als junioren (incl. de O10)
  3. ZAAL RIEMPJES KEEPERS – let erop dat keepers de juiste materialen hebben zodat ze niet de vloer beschadigen. Dit is echt verplicht.
  4. DE TIJD TIKT DOOR – de tijd wordt in de zaal nooit stilgezet, dus ook niet bij een blessure of loszittende keepersspullen.
Hierbij de link naar de  zaalhockey algemeen en zaalhockey  specifiek NH. Daar staat ook het leuke filmpje over de zaalleiding.

!!! Er is op 6 december  een webinar speciaal voor de scheidsrechters in de zaal. Leuk om te delen en daar aan deel te nemen! Daarin kunnen dan ook de nieuwe regels uitgelegd worden. Verder is  hier het spelreglement zaalhockey terugvinden.

Voor de jongste jeugd O10 en O9 zijn aparte one-pager voor de zaal gemaakt. Deze vind je  hier. Altijd goed om die onder de coaches te delen.

Mochten er nog dingen wijzigen in het weekend van 9/10 december zullen we het communiceren. Andere wijzigen zullen we niet apart communiceren maar staat uiteraard in MatchCenter.

Een sportieve en leuk zaalhockeycompetitie toegewenst!

Met vriendelijke groet,
de zaalhockey commissie