Van de voorzitter; we komen langzaam uit onze winterslaap

Sneeuw, ijs en winterweer. De helft van jullie zit nog volop in het zaalhockey, de andere helft zit in ‘hockey-winterslaap’ en wacht tot we in maart weer het veld op mogen. Echter, sommigen van ons zijn al uit de winterslaap aan het komen. De 1e teams, Heren en Dames 1, gaan binnenkort weer starten op het veld en diverse commissies zijn al druk aan het werk met het oog op 2e helft seizoen of zelfs volgend jaar.

Zo zijn de jeugdcommissies alweer aan het opstarten en staan de 1e overleggen gepland om alvast over volgend seizoen na te denken. De samenwerking met Castricum, waar we verdere stappen in gaan nemen voor de jongenslijn, is daar een goed voorbeeld van. Ook diverse andere commissies plannen al de eerste evenementen en acties. Planningen worden gemaakt. Ledenadministratie gaat gewoon door, incl. de financiële administratie. Kortom, ondanks dat het merendeel van ons lekker geniet van even rust, zijn er toch heel veel leden al actief voor de club.

Zo ook de nieuwe commissie Tophockey, een commissie die het bestuur gaat ondersteunen en adviseren m.b.t. de voortgang rondom Heren en Dames 1. Hier gaat het dan uiteraard niet om het inhoudelijke ‘hockey’, maar vooral alles er om heen. Hoe gaat het? Wat hebben de teams nodig? Etc. Kortom, hoe kunnen wij als club/ bestuur ervoor zorgen dat de beide teams zo optimaal kunnen presteren en functioneren.

Belangrijk hierin is uiteraard niet alleen maar presteren, maar ook met plezier hockeyen. Dat gaat hand in hand en geldt voor ons allemaal. Hiervoor is een veilige sportomgeving nodig, waarbij het duidelijk is hoe we met elkaar op en rond het veld met elkaar omgaan. Niet schelden op de scheidsrechter, langs de lijn gedraag je je, coaches zijn voorbeelden, etc. De nieuwe commissie Sportiviteit en Respect is hiermee aan de slag zodat het voor iedereen straks helder is hoe wij met elkaar om willen gaan.

En niet alleen sociale veiligheid maar ook fysieke veiligheid is belangrijk, met name hoe om te gaan met fysieke voorvallen zoals bv. hoofdletsel. Hoe voorkomen we dat en wat moet je doen? En dat is een belangrijk punt van onze medische commissie die daar zeer actief mee bezig is. Kortom, aan alle kanten wordt al hard gewerkt om het voor ons als leden zo goed mogelijk om het hockey heen te regelen, zodat we met plezier en veilig op het veld kunnen staan.

En dat plezier komt niet alleen uit hockey, maar ook uit alle evenementen die komende maanden weer georganiseerd worden. Van o.a. "veteranen-7- avond, jeugdevenementen, feestjes tot Friends & Family toernooi. Nu het zonnetje nog in maart en ik verheug me er weer op om op het balkon te staan. Geniet nog even lekker van de winterslaap en we zien elkaar in maart weer op de club.

Michiel Ullers, voorzitter HV de Terriers