Van de voorzitter: veld 2, feestjes en ALV

Wat ziet het nieuwe veld 2 er al mooi (en groen) uit. Ze zijn bezig met de laatste werkzaamheden, zoals hekwerken, waterleidingen, etc. en dan kunnen we er op. De verwachting nu is dat het veld begin december klaar zal zijn. Dat zou mooi zijn, want dan kunnen we vanaf 2e helft van het seizoen volop gebruik maken van het nieuwe veld. Ik verheug me er op.

Feestje op de club

Het is nog 2 weekenden en dan zit de 1e helft van de competitie er al weer op. Het is snel gegaan met veel mooie momenten en activiteiten. Van prachtige feestjes tot reanimatiecursussen. We doen eigenlijk alles weer zoals normaal en dat is fijn. Het is ook bijzonder te horen van omliggende clubs hoe gezellig het altijd is bij ons. Wij weten dat wel natuurlijk, maar het valt wel op. Bij afgelopen TD zag ik dan ook veel bekende hockeygezichten van Castricum, Alkmaar en zelfs Uitgeest rondlopen. Gezellig hoor. Hopelijk komen er in 2e helft van het seizoen nog veel meer van dat soort gezellige feestjes.

Meer inkomsten voor de club

Want feestjes zijn goed voor de club. Het geeft gezelligheid en reuring, maar zorgt ook voor verbinding en extra omzet. En dat laatste is belangrijk, want door de stijgende energiekosten lopen we wel buiten de vooropgestelde begroting. Dat de kosten zo zouden stijgen hadden we natuurlijk nooit voorzien. Om dat op te lossen moeten we meer inkomsten genereren en hoe kunnen we dat nu beter doen in combinatie met gezelligheid. Kortom, via meer baromzet dus. Dus meer feestjes is goed voor de club.

Uiteraard doen we ook veel aan kostenbesparingen. De verwarming staat lager, we hebben een energiezuinige ketel en er is sinds kort LED verlichting op de velden (en elke trainer een app op zijn telefoon om de verlichting direct uit te zetten na de laatste training). Kortom, niet alleen besparend, maar ook duurzaam.

ALV op 28 november

En dan als laatste de Algemene Ledenvergadering op maandag 28 november, meteen ook de afsluiting van de 1e helft van het seizoen. We zullen hier als bestuur toelichting geven op de financiële situatie op dit moment n.a.v. de begroting en stijgende energiekosten. Tevens zullen we afscheid nemen van diverse vrijwilligers die jarenlang zich hebben ingezet voor de club. We zijn nog op zoek naar nieuwe actieve leden die zich in willen zetten voor de club, dus meld je aan. Er is altijd wat te doen en zonder vrijwilligers kan de club niet draaien.

Ik zie u komende weken op de club of anders op 28 november tijdens de ALV. Mocht dit niet het geval zijn. Tot dan.

Michiel Ullers, voorzitter HV de Terriërs