Van de voorzitter: kom kijken naar D1 en H1 en geef je op voor een cursus

Het is alweer een tijdje geleden, maar ik pak ook dit jaar weer de columns op om alle leden te informeren en te verbinden bij onze club.

Kom D1 en H1 a.s. zondag aanmoedigen

En laat ik dan met het verbinden beginnen. A.s. zondag speelt zowel Dames 1 als Heren 1 thuis. Dames 1 speelt thuis om 12.45 uur tegen Eindhoven. Heren 1 volgt daarna om 14.45 uur tegen DSHC (Delft). Komt allen kijken want beide vlaggenschepen kunnen alle steun gebruiken. Daarnaast is het een gezellig moment om gezamenlijk langs de lijn te staan.

Verbinding met de club houdt niet alleen gezellig samen zijn in, maar ook naast het hockey wat doen voor je club. Meer dan 50 vrijwilligers bekleden nu diverse functies in de diverse commissies, maar er zijn ook nog wat openstaande functies. Elke functie is belangrijk, maar de nood is nu het hoogste bij de wedstrijdindeling voor de jeugd en de bar.

Vrijwilligers gezocht voor inplannen wedstrijden voor de zaterdagen

Wij zoeken 2 of 3 vrijwilligers die voor de zaterdagen de wedstrijdindelingen wil maken, het wedstrijdsecretariaat. Het houdt vooral in elke zaterdag de planningen maken (dat gaat via een systeem) zodat alle teams kunnen spelen. Nu is dat binnen het bestuur even opgepakt, maar er zijn dringend leden of ouders nodig die dit op gaan pakken, want anders kunnen we op korte termijn geen wedstrijden op de zaterdagen meer spelen. Het kost je ongeveer 2 uurtjes per week en als je het met meerder doet, kan je elkaar aflossen. Kortom, meld je aan bij [email protected].

Daarnaast hebben we dringend barhoofden nodig die de leden en ouders die bardienst hebben begeleiden en helpen. Ook hier geldt dat het heel belangrijk is, want anders moeten we de bar gaan sluiten, en dat lijkt me niet de bedoeling.

Samen met Castricum

Heb je ze al gezien, de oranje-gele tenues? Dat zijn de combinatieteams van Terriers – Castricum in de jeugd, met speciale tenues. Voor de zomer al veel over gemeld en na de zomer zijn er diverse team samen gestart. Een groot succes en mooi tenue. En het gaat een vervolg krijgen komend zaalseizoen waar ook weer combinatieteams gevormd worden met Castricum.

Cursus zaalhockey en reanimatie

Over zaalhockey gesproken. Heb je je al opgegeven voor de cursus zaalhockeyscheidsrechter die onze zaalcommissie geeft? Dat is belangrijk want bij zaalhockey levert elk team zijn eigen scheidsrechter. Een andere training is de reanimatietraining die onze medische commissie geeft. Ook belangrijk om aan deel te nemen, want naast het oefenen van reanimeren komt ook letsel, zoals hoofdletsel aanbod. En helaas komt dit meer voor dan we zouden willen. Kortom, geef je ook hiervoor op, want het zal je maar gebeuren dat er iets op het veld gebeurt en jij weet even niet wat te doen, waar de AED hangt en hoe die werkt…

2 nieuwe vertrouwenspersonen

Als laatste kijk even op de site voor de introductie van onze 2 nieuwe vertrouwenspersonen, Marleen en Albert. Het is in de huidige tijd erg belangrijk dat we binnen onze club 2 onafhankelijke personen hebben waar je altijd terecht kan voor vertrouwelijke gesprekken, pesten of ongewenst gedrag.

Commissie Sportiviteit & Respect

Een vervolg hierop is dat we ook bezig zijn met een commissie sportiviteit & respect, waar we nog mensen voor zoeken (geef je op via [email protected]). Deze commissie gaat zich bezig houden hoe we met elkaar op de club omgaan en om willen gaan. Vorig jaar hebben we vooral op de zaterdagen, bij de jeugd, toch wel veel ongewenst gedrag gezien van spelers en ouders wat niet ten goede komt aan de hockeysport. Respect naar elkaar, scheidsrechters en tegenstander staan hoog in het vaandel binnen de hockeysport en daar moeten we ons weer even van bewust worden.

Verder zien we veel mooie dingen na de zomer op de club. Het complex ligt er geweldig bij en er wordt weer volop door iedereen enthousiast gespeeld. Ook a.s. weekend weer met vele thuiswedstrijden. Kom vooral kijken want iedereen vindt het leuk als er ouders, bekenden of supporters langs de lijn staan.

We zien elkaar het weekend vast wel op de club.

Michiel Ullers, voorzitter HV de Terriers.