Houd de club schoon en netjes: Ruim alles op na training en wedstrijd

Er liggen nog ballen op het veld, doeltjes staan her en der, hesjes hangen nog over het hek, bidons of flesjes op de grond en er liggen nog persoonlijke spullen in de dug-out. Dat is toch raar, want we ruimen toch altijd alles even op?

We willen jullie graag herinneren om na een training of wedstrijd alles zelf als team op te ruimen, zodat het volgende team op een schoon en opgeruimd veld terecht kan. En dan dragen we allen bij aan een positieve en nette omgeving voor ons allemaal. Dat doen we door: het opruimen van het veld na trainingen en wedstrijden.

Het is fantastisch om te zien dat ons velden druk bezocht worden en dat we allemaal met veel enthousiasme de sport beoefenen die we zo liefhebben. Laten we echter ook gezamenlijk de verantwoordelijkheid nemen om ervoor te zorgen dat ons veld schoon en georganiseerd blijft.

Dit betekent dat we na elke training en wedstrijd de volgende stappen willen volgen:

• Plaats de kleine doeltjes weer netjes tussen de dug-outs.
  • Zorg ervoor dat de doelplanken weer op de rolkar zijn geplaatst en dat deze tussen de dug-outs staat.
  • Verwijder alle bidons, bananenschillen, lege flesjes en andere afvalstoffen van het veld en gooi deze in de daarvoor bestemde afvalbakken.
  • Ruim kleding en persoonlijke spullen op of neem ze mee voor je teamgenoot.
  • Alle ballen, hesjes en pionnen moeten terug in de daarvoor bestemde containers en welke dan weer in het trainershok worden geplaatst. Natte hesjes uithangen!

-     Dit lijken misschien kleine taken, maar ze maken een groot verschil in het behouden van een schone en veilige omgeving voor ons allemaal. Het maakt het veld direct weer klaar voor de volgende hockeyliefhebbers die het willen gebruiken. Spreek elkaar er ook op aan als het niet gebeurt. Cultuur maken we samen door te doen en door het uit te spreken, goed voorbeeld doet goed volgen.

Dank jullie wel voor jullie begrip en medewerking. Samen kunnen we ervoor zorgen dat ons veld altijd in topconditie is!