Van de voorzitter: Algemene Ledenvergadering verslag

Gisteravond was er weer een Algemene Ledenvergadering op de club, met als belangrijkste punt het financieel jaarverslag van het seizoen 2022-2023 (afsluiting). Onze penningmeester had er weer een prachtig verslag van gemaakt met een zeer goed onderbouwd financieel overzicht. De kascommissie roemde het verslag en noemde de financiële situatie van Terriers ‘robuust’. Kort gezegd, we staan er goed voor. Helaas waren er relatief weinig leden aanwezig op de ledenvergadering om mee te praten over de financiële status van Terriers en wat er verder nog allemaal speelt.

Wat is een Algemene Ledenvergadering?

Een Algemene Ledenvergadering (ALV) is een officiële bijeenkomst waar alle leden van de vereniging kunnen meepraten en meebeslissen over het gevoerde en toekomstige beleid van de vereniging. Van contributies, ledenactiviteiten, ontwikkelingen m.b.t het complex, etc., etc., etc. alles komt voorbij.

Zo ook gisteravond waar naast de financiën uitleg gegeven is over de ontwikkeling van de 2e sporthal in Heiloo (die komt bij het Vennewater), gesproken is over de nieuwe commissie sportiviteit & respect, de samenwerking met Castricum en waar een discussie ontstond over hoe om te gaan met onze TD’s, feesten en partijen op de club. Kortom, belangrijke zaken om over mee te praten.

Zaalhockey begint weer; nieuwe regels

Nog 1 zaterdag waar de jeugd buiten op het veld speelt en daarna gaan we de zaal weer in. En zoals elk jaar worden ook daar regels aangepast met als meest lastige dit jaar de regel rondom het ‘opsluiten’ bij de balk. Je mag een speler in balbezit niet opsluiten bij de balk. Je moet een opening laten om weg te komen. Nieuw dit seizoen is dat de opening ook daadwerkelijk moet worden gebruikt. De eerste pass die wordt gegeven door deze opening is een beschermde pass. Dat betekent dat de tegenstander deze pass/bal niet mag onderscheppen. Op zich logisch om het spel te bevorderen, maar het is wel lastig.

7 dec. over zaalhockeyregels voor scheidsrechters

Gelukkig besteedt de zaalcommissie veel aandacht aan al die regels en zorgt voor begeleiding van de scheidsrechters. Zo is er op 7 december a.s. een training speciaal voor zaalhockey scheidsrechters, die je kan volgen. Maar er is ook voldoende informatie te vinden op onze website of op de website van de KNHB over alle regels.

Winterstop, maar wel nog leuke activiteiten

Het merendeel van de jeugdleden gaat de zaal in, maar de senioren gaan veel al in winterslaap (winterstop). Even een paar weken geen hockey en herstellen van alle kleine pijntjes (vooral voor de veteranen). Het zal dus stiller worden op de club komende weken, maar er staan nog genoeg leuke activiteiten op het programma beginnend met a.s. woensdag Sinterklaas die op de club komt. Daarna vrijdag een leuke activiteit voor onze vrijwilligers en op 28 december het befaamde Oliebollentoernooi voor de jeugd. Kortom, genoeg te doen.

Ik wens iedereen alvast een sportief zaalseizoen en prettige feestdagen. Geniet ervan!

Michiel Ullers, voorzitter HV de Terriers